Pagina 8 van 10
Voor deze les trekt u 1 uur uit.
Plan van aanpak:
De opdracht in de les bestaat uit twee delen. Deel de klas in in twee- of drietallen in. Geef iedere groep een vel A3-papier en kleurpotloden of kleurenpennen of -stiften.
Deel 1 van de opdracht.
- Trek er 30 minuten voor uit.
- Laat de leerlingen de bronnen raadplegen. Dat wil zeggen:
- Ze bladeren de vier bronnen door
- Ze kiezen een bron uit en lezen die goed door.
- Nadat ze dat gedaan hebben, kiezen ze een voorwerp of onderwerp uit de bron die ze willen afbeelden op een treinwagon.
Deel 2 van de opdracht.
- Trek er 30 minuten voor uit..
- De leerlingen maken een ontwerp voor een reclameafbeelding met daarin het voorwerp of onderwerp dat ze gekozen hebben.
- Zodra iedereen klaar is, bekijkt en beoordeelt u de ontwerpen.
De opdracht sluit aan bij:
Kerndoel 54
- De leerlingen leren beelden, muziek, taal, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.
Kerndoel 55
- De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.