Pagina 10 van 11
- De leerlingen kennen de begrippen natives, Inuit, First Nations, culturele genocide en assimilatie.
- De leerlingen kunnen uitleggen hoe kinderen uit Inuit- en First Nationsgezinnen werden omgevormd tot (volledig) aan de in Canada dominante cultuur aangepaste burgers.
- De leerlingen kunnen uitleggen welke rol de Canadese regering hierin speelde.
- De leerlingen kunnen uitleggen welke rol meerdere kerken in Canada hierin speelden.
- De leerlingen kunnen aan de hand van twee gebeurtenissen de periode afbakenen waarin dit proces van gedwongen assimilatie plaatsvond en ze kunnen die gebeurtenissen benoemen.
- De leerlingen kunnen twee manieren beschrijven waarop de gevolgen van dit assimilatieproces voor Inuit en First Nations aan het licht kwamen.
- De leerlingen kunnen aangeven hoe zowel de Canadese regering als de betrokken kerken de slachtoffers van het assimilatieproces of de familieleden van die slachtoffers schadeloos proberen te stellen.
- De leerlingen kunnen aangeven hoe ze kunnen helpen bij het schadeloos stellen van de slachtoffers en hun familieleden.