Pagina 2 van 12
Jullie zoeken in de bronnen in deze les antwoord op de volgende vragen:
- Waarom vond het Duitse bestuur van Nederland het nodig om een voorlichtingscampagne te voeren over energiebesparing?
- Hoe voerde deze regering deze campagne?
- Waarom kwam het niet zomaar uit de lucht vallen toen de campagne begon?
- Wanneer startte de voorlichtingscampagne en waarom juist toen?
- Hoe en wanneer kreeg Kabouter Goederaad zijn rol als reclamefiguur in deze campagne?
Daarna voeren jullie een onderzoek uit naar de verschillende reclameboodschappen met Kabouter Goederaad uit deze campagne en vergelijken die met de manier waarop andere reclame wordt gemaakt.
- Wat is het grootste verschil tussen de campagne met Kabouter Goederaad en de campagnes met andere reclamefiguren? Welk element in de campagne met Kabouter Goederaad is absoluut ondenkbaar bij de andere reclamefiguren?
Tenslotte bedenken jullie een nieuwe reclameboodschap met Kabouter Goederaad.