Voor deze opdracht krijg je 2 lesuren de tijd.
Voor deze les krijgen jullie twee uur de tijd. Kijk eerst naar de film in Bron: Sorry.
Daarna neem je de overige bronnen in de les door om antwoord te geven op de vragen in Opdracht. Daar nemen jullie de rest van het eerste uur de tijd voor.
Het is wel belangrijk aantekeningen te maken van de antwoorden die jullie vinden op de vragen van de opdracht. Die hebben jullie weer nodig voor het verslag wat jullie in het tweede lesuur gaan maken.
Het tweede lesuur gebruiken jullie om het verslag te schrijven.
De docent maakt vier groepen, elk van de groepen krijgt een van de volgende thema’s toegewezen:
- Cultuur en godsdienst van de Inuit en de First Nations;
- Geschiedenis van de Inuit en de First Nations;
- Residential schools (kostscholen voor kinderen van Inuit en First Nations)
- Maatschappelijke positie van de Inuit en First Nations in Canada (kunnen ze nu leven als volwaardige Canadese burgers, net als hun witte landgenoten?).
Dan aan de slag.
Zodra jullie hiermee klaar zijn, bundelt je leerkracht jullie bijdragen tot een verslag. Dit verslag kan op de website van de school gepubliceerd worden of in de schoolkrant komen te staan.