Praktische opdracht |
![]() |
![]() |
![]() |
Het lesmateriaal biedt uitstekende mogelijkheden voor een praktische opdracht. De werkbladen 1-5 van de lesbrief behandelt u klassikaal. Daarna verdeelt u de klas in minimaal vijf groepen. Als het nodig is, kunnen twee groepen best aan dezelfde case study werken. U geeft elke groep de werkbladen van de eigen casestudy. De leerlingen werken in groepen aan de hand van de onderzoeksopdracht en bekijken daarbij de bronnen in de lesbrief en de aanvullende bronnen op deze website. Ze dienen niet alleen de bronnen bij hun case study, maar ook de algemene bronne onder de buttons Millenniumdoelen en EPA’s te bestuderen alsook de links (onder het pulldownmenu Home). De conclusies van hun onderzoek kunnen de leerlingen uitwerken met behulp van de werkbladen 26-27 van de lesbrief. Vervolgens dienen ze hun conclusies op een creatieve manier te presenteren aan de rest van de klas. Daartoe reiken we de werkbladen 28-30 aan. Na alle presentaties kunt u met de klas samen de slotconclusie trekken: is handel met Europa goed of slecht voor ontwikkelingslanden? |