 
- Vorm een groepje van drie tot vijf leerlingen.
- Kijk naar het filmpje.
- Lees de teksten.
- Bedenk wat je wilt zeggen in het spotje over kinderarbeid en werken in sweatshops. Misschien heb je wel een tip voor de mensen die kleren, schoenen of andere artikelen kopen, die gemaakt zijn in sweatshops.
- Maak er teksten van voor gebruik in het spotje. Schrijf samen deze teksten op.
- Als jullie een tv-spotje gaan maken, zoek dan ook wat afbeeldingen. Bijvoorbeeld met Google. Afbeeldingen van kinderen die in een sweatshop werken, bijvoorbeeld. Gebruik als zoekterm 'sweatshop'.
- Spreek af wie de teksten inspreekt.
- Spreek ook af wie het spotje opneemt (met een camera en/of een microfoon).
- Als je met een camera werkt, gebruik dan de gevonden afbeeldingen.
- Presenteer het spotje in de klas.
Succes
P.S. Als je wat tijd over hebt, in deze opdracht zitten twee spelletjes. Een echt sweatshopspelletje en een memory. Zeg maar tegen de juf of meester dat ze heel leerzaam zijn. 
|